2 Şubat 2012 Perşembe

Amsterdam'daki tanidik Gulluoglu Baklavacisi!!!

       







                 Daha once de baska bir blog'da bulmustum Amsterdam'da Gulluoglu Baklavacisi oldugunu. Simdi biz iki Turk  Amsterdam'a kadar gideriz de Gulluogluna gitmez miyiz, tabi ki gideriz, gittikte. Rembrandt Plein'daki kucuk sokaklardan birinde buluyoruz Gulluoglu'nu, nasil mutlu oluyoruz sanki memleketten yillardir gormedigimiz birini Amsterdam'in ortasinda bulmusuz gibi nereden nereye.  Giriyoruz iceri, cok guzel, ayni Istanbul'daki kafeler gibi, vitrinin arkasinda baklavalar cesit cesit, kumpir var, dondurma var, semaverde cay var, kasarli tost var, ayni Turkiye'deki pastanelerdeki pastalardan var. Anneannemizin evinde gibiyiz hersey tanidik, zaten calisanlar Turk gelenler Turk, Turkce konusuluyor. Ben kuru baklava soyluyorum Aysun'da kadayif yaninda da cay. Simdi burada bir sey belirtmek istiyorum, boyle kesfe dayali gezmeleri baska biriyle yapmak riskli bir is aslinda gezme sizin dusundugunuzun tam tersi bir sekilde sonuclanabilir. Ya da, yaninizdaki kisi geziye sizinkinden cok  farkli bir boyut katar olay zenginlesir. Bunu niye anlattim cunku ben Gulluogluna boyle vatan memleket hasreti, ozlem falan felan gibi duygularla gittim ne yiyecegimizin cok onemi yoktu aslinda ve fakat kadayif gelince Aysun kadayifa degustasyon yapti sekerim, inanilmazdi. Kadayifin serbeti soyle, yagi boyle efendim firinda soyle kalmis, su kadar dakika bu kadar salise, inanilmaz hassas bir damak. O da ben de yok. Benim onume yemek gelir eger bozulmamissa onun serbeti, yagi ne olursa olsun yerim onunu arkasini karsitirmam. O yuzden baklava gelir gelmez tukettigimden fotografini cekemedim, halbuki cekmek istiyordum. Ama sagolsun Aysun, ince belli cay bardaginin fotografini cektide elimizde bir sey kaldi Gulluoglu'ndan geriye. Benim kuru baklava bana gore guzeldi iki saniye icinde yiyiverdim, Aysun'a gore ise biraz kuruymus, ayol baklavanin adi zaten kuru, kupkuru baklava iste. Neyse Amsterdam'a yolu dusecek olanlar icin illaki yolunuzu Rembrandt plein uzerindeki Reguliersbreestraat'taki  Gulluoglu'na dusurun, etrafta zaten bir suru Turk donerci var kime sorsaniz gosterirler bizde oyle bulduk zaten.



1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hollandada güllüoğlu baklavacısmı haha ilginçmiş yaa.